سرعت حافظه ات را 10 برابر کن

سرعت حافظه ات را 10 برابر کن


شاید یکی از بزرگترین مشکلات افراد که در همه سنین و مراحل زندگی با آن درگیر هستند حفظ کردن چیزهای مختلف است و همیشه درگیر این هستند که چگونه یک موضوع را بهتر حفظ کنند و چگونه سرعت حفظ کردن را بالا ببرند. در این مطلب قصد دارم روش‌هایی را به شما یاد دهم که سرعت حافظه خود را 10 برابر کنی.

روش های افزایش سرعت حافظه:

1.نشانه‌های ادراکی ایجاد کن

مغز شما اطلاعات را بر اساس حواس 5گانه شما طبقه بندی می‌کند. شما خیلی چیزها را بر اساس طعم، شکل، بو یا ملودی آن بیاد می‌آورید و مغز شما با چشیدن آن مزه یا شنیدن صداها آن چیزها را به یاد شما می‌آورد. تصور کنید یک شماره تلفن را می‌خواهید حفظ کنید، برای حفظ کردن این اعداد از یک روش خلاقانه استفاده کنید. با اعداد یک ملودی یا یک شعر درست کنید یا از رنگ ها و…  استفاده کنید.

2. تاثیر تغذیه بر افزایش سرعت حافظه

در سال 2018 مطالعه‌ای بر روی تغذیه 28000 مرد انجام شد که محققان متوجه شدند که میوه و سبزیجات بروی تقویت حافظه افراد تاثیر بسزایی می‌گذارد. رژیم غذایی و ورزش برای سلامت مغز بسیار مهم هستند. غذایی مثل بروکلی و اسفناج باعث بهتر و سریع‌تر شدن نرون‌های عصبی و مغز می‌شود. همچنین یک غذای سالم و سبک، سطح انرژی و تمرکز شما را بالا می‌برد و بر عکس یک غذای سنگین شما را کسل و سطح تمرکز شما را پایین می‌آورد.

3. سرعت حافظه را با علایق خود افزایش دهید

علایق نقش بسیار مهمی در حافظه دارند. نکات و مواردی که از آن ها لذت می‌برید به سرعت در حافظه شما قرار می‌گیرند. ممکن است مواردی را از ده‌ها سال قبل در حافظه شما مانده باشد چون مربوط به علایق دوران کودکی شما است. پس سعی کنید چیزهایی را که می‌خواهید حفظ کنید را به نوعی با مواردی که به آن‌ها علاقه دارید ارتباط برقرار کنید.

4. علامت گذاری

برای این کار می‌توانید از حرف‎های اول چند کلمه، یک علامت درست کنید(برای مثال گچ پژ) . یا یک شکل توی ذهن خود از آن بسازید و به یک شکلی نسبت بدهید مهم نیست که برای بقیه افراد هم همان شباهت را داشته باشد. مهم این است که برای شما یاد آور باشد یا برای به یاد ماندن اسم همکار جدیدتان یک صفت آن را به طور آهنگی درست کنید مثال آقای پاینده قد بلندی دارد در ذهنمان جهت یادآوری می‌گوییم پاینده بلنده.

5. انتخاب شده حفظ کنید

بسیاری سعی می‌کنند همه چیز ریز و درشت، مهم و غیره مهم را حفظ کنند. اتاق خود را تصور کنید که همه‌ی وسایل خانه و انباری را در آن ریخته‌اید حال به یک وسیله‎ی مهم نیاز دارید، نمی‌توانید آن را پیدا کنید چون زیر کوهی از خرت و پرت گم شده است. پس دست از حفظ کردن همه موارد بردارید. ذهن خود را خلوت و طبقه بندی کنید.



مقالات مرتبط:

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟