کنار گذاشتن انتظارات

کنار گذاشتن انتظارات به سلامت روان کمک می‌کند

همانطور که در سال 2022 را طی می‌کنیم، نگرانی‌ در مورد ادامه کرونا و نیاز به بازنگری در نحوه کار و زندگی خود مواجه می‌شوند. در نتیجه، سلامت روان همچنان در معرض خطر است.

 درک اینکه چگونه افکار شما مستقیماً می توانند بر احساس شما تأثیر بگذارند، به شما کمک می‌کند تا از احساسات ناسالم و منفی به یک ذهنیت انعطاف پذیرتر تغییر دهید و باعث کنار گذاشتن انتظارات شما می‌شود.

فایده جابجایی؟ مهارت‌های مقابله‌ای را ایجاد خواهید کرد که می‌تواند شما را در شرایط سخت حفظ کند

آیا شما واقع بین هستید یا بد بین؟

به عنوان مثال، اصرار بر اینکه کاری باید به روش خاصی اتفاق بیفتد یا اینکه فردی باید رفتار خاصی داشته باشد، می‌تواند شما را به سمت احساس اضطراب ، صدمه دیدن و عصبانیت سوق دهد. احساسات منفی ناسالم که می‌تواند منجر به رفتارهای خود آسیب زا مانند اجتناب یا به تعویق انداختن کارها شود. 

دانستن اینکه زندگی همیشه آنچه را که انتظار دارید ارائه نمی‌دهد یا اینکه مردم همیشه آنطور که شما می‌خواهید رفتار نمی‎کنند، به شما کمک می‌کند تا احساسات سالم و منفی مانند ناامیدی، نگرانی و خشم را مدیریت کنید بله، خشم می تواند سالم و مفید باشد.

REBT می تواند به یک تغییر رادیکال در دیدگاه دامن بزند

این تکنیک بخشی از رفتار درمانی عاطفی منطقی  است. چارچوبی که ریشه در فلسفه دارد و بر دیدگاه متمرکز است REBT فرض می‌کند که شما فردی هدف گرا هستید و از شما در رسیدن به اهدافتان حمایت می‌کند. این شما را وادار می کند که خودتان را بررسی کنید، افکار منفی را به چالش بکشید، و راه‌های دیگری را برای دیدن موقعیت‌ها در نظر بگیرید. مهم این نیست که چه اتفاقی برای شما افتاده است، بلکه نحوه درک شما از آن مهم است و تغییر ادراک شما می‌تواند احساس شما را تغییر دهد.

زندگی مملو از عدم قطعیت است و رویدادهای مرتبط با این همه‌گیری به ویژه چالش برانگیز هستند. مدیریت انتظارات و تغییر دیدگاه به شما کمک می‌کند تا از عدم اطمینان عبور کنید و در مواقع سخت انعطاف‌پذیر، سازگار و انعطاف‌پذیر باشید.

موسیقی در مسیر کنار گذاشتن انتظارات کمک می‌کند

گاهی اوقات کمی موسیقی (و حرکت) می تواند باعث شود که احساس بسیار بهتری داشته باشید. سعی کنید یک لیست پخش از آهنگ های الهام بخش مورد علاقه خود ایجاد کنید که بر انعطاف پذیر بودن، تغییر دیدگاه شما، سازگاری با تغییر و حتی ایجاد تغییر تمرکز دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟