عاشق شدم

عاشق شدم


شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بعد از شروع یک رابطه در ذهن یک فرد بوجود می‌آید این است که آیا عاشق شدم؟! این عشق، عشق واقعی است؟ آیا آن فرد هم عاشق من شده است؟

در این مقاله قصد دارم که یک سری نشانه از عاشق شدن را برای شما بگویم که به جواب این سوالات که آیا عاشق شدم؟ و این گونه سوالات برسید.

نشانه هایی که جواب سوال عاشق شدم را می‌دهد

  • تغییر فعالیت‌های عمده مغز:

عشق همانند اعتیاد عمل می‌کند و بسیاری از فعالیت‌های مغزی فرد را تغییر می‌دهد و اول رابطه باعث سرخوشی می‌شود به این دلیل که مقدار زیادی دوپامین در بدن ترشح می‌شود که در نتیجه آن حس پاداش و پاداش دهی در ما ایجاد می‌شود. همچنین قسمتی از مغز که مخصوص تفکر وسواسی است هم بسیار فعال می‌شود و مداوم ما به آن فرد فکر می‌کنیم و از بابت این تفکر پاداش می‌گیریم، البته با گذر زمان فعالیت این قسمت مغز کم و کم‌تر می‌شود.

  • دوست دارید همه اعضای خانواده و نزدیکان آن فرد را دوست داشته باشند:

برای همین موضوع همیشه از کسی که دوستش دارید به خوبی یاد می‌کنید و از آن تعریف و تمجید می‌کنید و یک آدم بسیار خوب و بی‌نظیر جلوی دیگران از آن می‌سازید .

  • خوشحالی از موفقیت‌های معشوق:

اگر طرف مقابلتان در زندگی خود موفقیتی را بدست آورد بسیار خوشحال می‌شوید، جشن می‌گیرید حتی اگر در آن موقعیت خودتان هم شکست خورده باشید. به این دلیل که باور دارید به آن فرد متصل هستید و موفقیت‌های آن هم موفقیت‌های شما به حساب می‌آید. اگر در زمینه‌ای مهارتی، توانایی داشته باشد و موفق شود به شما هم احساس غرور و سر بلندی دست می‌دهد.

  • خیلی زود دلتنگ می‌شوید:

اگر حتی یک مدت کوتاه آن فرد  را نبینید دلتان برای آن تنگ می‌شود و دوست دارید که خیلی زود به زود همدیگر را ببنید.

 تحقیقات این موضوع را ثابت کرده است افرادی که خیلی سریع دلتنگ هم می‌شوند بسیار متعهدتر نسبت به همدیگر هستند.

  • شبیه شدن به هم:

رفتارها و خصوصیات شما کم کم تغییر می‌کند و شبیه به یکدیگر می‌شوید مثل تیکه کلام‌ها، علائق، ارزش‌ها، تفریحات و حتی لباس پوشیدنتان هم شبیه یکدیگر می‌شود جوری که اگه فردی بعد از مدت زمانی شما را ببیند به شما می‌گوید چقدر تغییر کردین.

  • شما حسود می‌شوید اما نه شکاک!

شما دوست دارید که آن فرد فقط برای شما و متعلق به شما باشد و همه خوشی‌ها را باهم تجربه کنید و هیچ آدمی نزدیک آن و رابطه شما نشود. البته باید گفت که حسادت در حد متعادل در رابطه خوب است و بیش از حد شدنش باعث تخریب رابطه می‌شود.

شکاک بودن که یکی از اصلی‌ترین عامل‌های از بین رفتن یک رابطه است مثل زمانی که بدون اجازه موبایل فرد را چک می‌کنید که این رفتارها نشانه اضطراب بالا و عزت نفس پایین شما خواهد بود.

آرزو می‌کنم که تک تک این احساسات را تجربه کنید و هر روزتان پر از عشق باشد.

برای دیدن این ویدیو در یوتیوب ابنجا را کلیک کنید

منبع:

https://www.psychologytoday.com/intl

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟