عاشق خود

عاشق خود


آیا تا حالا شده دوستانتان مهم‌تر از خودتان باشند؟ یا به دوستانتان بیشتر از خود کمک کنید؟ درست است که الان تنها نیستین و دوستانی دارید، اما امروزه آمار نشان می‌دهد که افراد بسیار خود خواه شده‌اند، پس شما یک رابطه ایمن ندارید و وارد یک چرخه‌ی معیوب شده‌اید. شما اگر می‌خواهید یک رابطه صمیمانه و درست داشته باشید ابتدا باید با خودتان رابطه صمیمانه و دلسوزانه برقرار کنید و عاشق خود شوید. برای دیگران دلسوز باشید اما بیش از حد، از خودتان هزینه نکنید.

اگر برای دلسوزی دیگران از خود می‌گذرید، حتی به خودتان اجازه نخواهید داد از تجربه دلسوزی و کمک به دیگران لذت ببرید چون مدام فکر می‌کنید این اندازه کافی نبوده و ادامه می‌دهید.

تمرین عاشق خود بودن

هدف من این است که شما در این مسیر فرسوده نشوید و سه تمرین پیشنهاد می‌کنم می‌کنم تا اول بتوانید خودتان را دوست داشته باشیدو بعد دیگران را دوست بدارید

1. یادداشت حرف های خود

حرف‌هایی که با خودتان می زنید را یادداشت کنید،و بعد دوباره آن‌ها را بخوانید بینید آیا این حرف‌ها را به دوستان خود می‌گویید؟!

2. جمله مثبت بسازید و عاشق خود شوید

یک جمله مثبت و دلسوزانه برای خود بسازید، هنگامی که نکات منفی و جملات با بار منفی به خود می‌گفتید، آن جمله را برای خود تکرار کنید تا اثر آن‌ها را باطل کنید.

به عنوان مثال: من آدم با اراده، قوی، متمرکز و با انگیزه‌ای هستم. من قدرت کافی برای این کار را دارم، من همیشه در حال یادگیری و رشد هستم و سرانجام یاد می‌گیرم چگونه استادانه زندگی کنم و از پس مشکلات بربیایم.

3. نامه ای به خود

تصور کنید بهترین و دلسوزترین دوست خود هستید، نامه‌ای برای خود بنویسید و با خود صحبت کنید. نامه‌ای بنویسید که پر از عشق، تمجید و دلگرمی باشد. تصور کنید کاملا تحت فشار هستید و دوستتان در چنین شرایطی جملات شگفت‌انگیزی برایتان خواهد نوشت. نامه را نگهدارید و هرموقع نیاز داشتید دوباره آن را بخوانید.

مقاله مرتبط:

https://www.bbrfoundation.org/blog/self-love-and-what-it-means

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟