4 نشانه از بین رفتن دوستی

از بین رفتن دوستی


گاهی وقت‌ها دوستی‌های عمیق و صمیمی کم کم سرد و کم رنگ می‌شوند و ممکن است شما از این موضوع ناراحت و دل شکسته شوید و ندانید چرا این اتفاق افتاده است. می‌خواهم 4 نشانه از بین رفتن دوستی را بیان کنم که آگاهی از دلایل از بین رفتن دوستی خود داشته باشید.

نشانه های از بین رفتن دوستی:

1.دوستی بیش از آنکه انرژی بدهد در حال تخریب است

فقط در دوستی از شما حمایت عاطفی خواسته می‌شود، مثلا فقط زمانی که شما را می‌بیند از کار یا رابطه خود شکایت می‌کند و در مقابل هیچ کاری برای شما انجام نمی‌دهد و رابطه‌ای به جز غر زدن با شما برقرار نکند. این دوستی به جز تخلیه کردن انرژی و حس شما چیز دیگری برای شما ندارد و این نشانه‌ از بین رفتن دوستی شما خواهد بود.

2. وقتی با این افراد هستید، به چیزی تبدیل می‌شوید که دیگر آن مدلی نیستید

در حالت ایده آل، یک دوستی با شما بزرگ می‌شود و به شما اجازه می‌دهد همانگونه که هستید در دوستی هم باشید. اما برخی از دوستی‌ها در گذشته گیر کرده و یک یا هر دو نفر نسخه‌های منقضی شده خود می‌شوند.

مثلا دوست شما، از شما بخواهد با چیزهایی شوخی کنید که دیگر برای شما جالب نیست. یا بعد از ازدواج توقع رفتار دوران مجردی را از شما داشته باشد. 

3. یک نفر تلاش برای دوستی را متوقف می‌کند

در این دوستی‌ها، شما همه برنامه‌ها را تنظیم و پیگیری می‌کنید تا مطمئن شوید که برنامه‌ها اتفاق می‌افتد. در اتفاقات مهم زندگی دوستتان شرکت و حمایت کنید اما همان رسیدگی را از او دریافت نکنید و این هم نشانه از بین رفتن دوستی شما خواهد بود.

4. دیگر هیچ اشتراکی ندارید یعنی از بین رفتن دوستی

شاید شما باری هم زمانی بهترین دوستان بودید اما علایق یا تحصیلات مختلفی را دنبال می‌کردید و اکنون دریافتید که برقراری یک مکالمه آسان، دیگر دشوار است.

این دوستی‌ها ممکن است از دوران کودکی، مدرسه یا دانشگاه تا به امروز ادامه داشته باشد. این دوستی‌ها مملو از خاطرات شاد و امید به آینده است. اما گاهی اوقات، ادامه‌ی رابطه‌ای که از آن خارج شده‌اید می‌تواند دردناک‌تر، خسته کننده و ناامیدکننده‌تر از عزاداری برای از دست دادن و رها کردن دوستی باشد. پایان روابط عمیق همیشه دردناک خواهند بود و شاید نیاز به کمک هم برای جدایی از دوستی پیدا کنید.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/intl

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟