تحقیقی به سرپرستی تیمی از دانشگاه کلمبیا در سال 2018 انجام شد که در آن میزان خوشحالی را در بین افراد بومی یک کشور با مهاجران مقایسه کردند.

نتیجه این تحقیقات نشان دهنده این بود که مهاجرت به یک کشور شادتر به طور منطقی می‌تواند شما را خوشحال‌تر کند و مهاجرت به کشوری با شادی کم‌تر می‌تواند سطح شادی شما را کاهش دهد. البته باید سختی‌های مهاجرت را در نظر گرفت و بعد از گذشت زمان و تطبیق با شرایط جدید موضوع را بررسی کرد. اما در کل برای انتخاب کشور مقصد، بهتر است به میزان شادی مردم آن کشور نگاه ویژه‌ای داشت. به همین دلیل برای اطلاعات بیشتر گزارشات مبنی بر میزان شادی مردم در کشورهای مختلف به شرح زیر است:

  •  فاصله بین شادترین و کم خوشحال‌ترین کشورها بسیار زیاد است.10 کشور خوشحال برتر(فنلاند، دانمارک، سوئیس، ایسلند، نروژ، هلند، سوئد، نیوزیلند، اتریش و لوکزامبورگ) با نمره متوسط ​​7.5 از 10هستند. ده کشور پایین جدول(افغانستان، سودان جنوبی، زیمبابوه، رواندا، جمهوری آفریقای مرکزی، تانزانیا، بوتسوانا، یمن، مالاوی و هند) به طور متوسط با نمره ​​3.3 از 10 هستند.(ایران رتبه 118 از 153 کشور دارد)
  •  همچنین این گزارشات نشان داد کشورهای کوچک‌تر شادتر هستند.
  •  تحقیقات، کاهش شادی در جهان را از 2014 تا 2019 نشان می‌دهند.
  • شهرنشین‌ها خوشحال‌تر هستند. میانگین شادی برای جمعیت شهری در سراسر جهان 5.48بود، در حالی که برای جمعیت روستایی در سراسر جهان 5.07 بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟