قاتل رابطه

قاتل رابطه


رفتارها و کارهایی در روابط هستند که می‌تواند باعث مرگ خاموش یک رابطه عاشقانه و صمیمانه ‌شوند که ما خیلی ساده از آن‌ها می‌گذریم و با دست خودمان رابطه را می‌کشیم و قاتل رابطه خودمان می‌شویم. که این قاتلین را تک به تک نام خواهم برد

قاتل های رابطه:

اولین قاتل رابطه تحقیر کردن طرف مقابل:

تحقیر کردن شریک زندگی خودتان چه در جمع و چه زمانی که دوتایی هستید کشنده است و می‌تواند قاتل رابطه باشد اما زمانی که در جمع هستید زخم‌های کاری‌تر و سنگین‌تری به طرف مقابل و رابطه خواهد زد.

مثال:

“تو چقدر دست پا چلفتی هستی به درد هیچ کاری نمی‌خوری اینم زندگی که برای ما ساختی”

“این چه هیکلیه تو داری سوژه جمعی و هر جا که میری مسخره‌ات می‌کنند”

بوجود آوردن احساس ناامیدی در رابطه:

دومین قاتل رابطه به وجود آوردن احساس ناامیدی در رابطه است. هر چقدر تلاش می‌کنی و انرژی در رابطه می‌گذاری نادیده گرفته می‌شود انگار کسی قدر زحمت‌ها و تلاش‌هایت را نمی‌داند هرکاری انجام می‌دهی که رابطه بهتر شود انگار که نه انگار حس می‌کنی که توی یک جاده‌ی یک طرفه هستی و تنها توی این مسیر قدم می‌گذاری و طرف مقابل شما هم هیچ حرکتی به سمت شما در این مسیر ندارد و حتی برعکس انرژی منفی می‌دهد و از شرایط رابطه و شما ناراضی هم هست. اینجاست که دیگر حس ناامیدی به شما دست می‌دهد و دچار برشکستگی عاطفی می‌شوید.

آگاهانه غفلت کردن از شریک زندگی:

هر کار بدی را که عمدی انجام دهی جرم آن سنگین‌تر و بیشتر می‌شود، غفلت و امتناع کردن هم از این داستان خارج نیستند و می‌توانند قاتل رابطه باشند.

برای مثال هر موقع احساس نیاز به صمیمیت بیشتر در رابطه داری طرف مقابل نیاز شما را نادیده می‌گیرد و شما را رد می‌کند به بهونه‌های مختلف مثلا: “از فلان موضوع از دستت ناراحتم” “حال و حوصله ندارم” ” تمایلی ندارم “

یا حتی جای خوابش را جدا می‌کند یا گاهی شاکی می‌شود و می‌گوید: “چه خبرته و چه توقعاتی از من داری “

یا وقتی می‌خواهی در موردش صحبت کنی که مشکلات را حل کنی، طرف مقابل به نحوی از زیر موضوع فرار می‌کند یا محیط را ترک می‌کند.

 یا زمانی که تصمیم می‌گیری از یک مشاور و روانشناس کمک بگیری باز هم از موضوع امتناع می‌کند و پیش مشاور هم نمی‌رود.

پس حواستان به این 3 عامل کشنده و قاتل رابطه باشد تا رابطه شما را سمی نکند و نکشد اگر می‌بینید درگیر و زخمی شدین سریعا به اورژانس و بیمارستان نیاز دارید مشاور و روانشناس در این اتفاق همین نقش را بازی می‌کنند.

لینک تماشای ویدیو در یوتیوب

منبع:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/liking-the-child-you-love/202106/3-relationship-killers-contempt-negativity-and-neglect

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟