افسردگی 30 سالگی

افسردگی 30 سالگی


در دهه 20 زندگی، آدم‌ها خیلی بی دغدغه زندگی می‌کنند و فکر می‌کنند اول راه اند و حالا حالا ها وقت هست برای کارهای جدی زندگی پس بهتر است خوش بگذرانیم حتی وقت تلف کنیم، آزمون و خطا کنیم اما ناگهان که با شمع 30 روبرو می‌شوند و متوجه می‌شوند چه زود دیر شده است و به خود می‌گویند: ما که کاری نکردیم! چیزی نداریم! حتی هدفمون مشخص نشده! به آرزوهامون نرسیدم! جونیمون هم داره تموم می‌شه و دچار افسردگی 30 سالگی می‌شوید

چند راهنمایی برای فرار از افسردگی 30 سالگی:

پول در بیار تا اسیر افسردگی 30 سالگی نشوی

 پرداخت بدهی‌ها را اولویت اول قرار بدهید
پولی برای موقعیت‌های اورژانسی کنار بگذارید.
 به صورت منظم بخشی از درآمدتان را جایی سرمایه‌گذاری یا حداقل پس‌انداز کنید
هزینه‌های بی‌پشتوانه نکنید. مثلا وامی نگیرید که از عهده بازپرداختش برنمی‌آیید.

با آدم‌هایی که با شما رفتار خوبی ندارند وقت نگذرانید

با آدم‌های بهتری وقت بگذرانید. آدم‌هایی را که با شما رفتار خوبی ندارند، به خاطر مسائل مالی، به خاطر مسائل احساسی، به‌خاطر ترس از تغییر، تحملشان نکنید. واقعا ارزشش را ندارند

قبول کن که نمی‌توانی همه‌چیز را هم‌زمان داشته باشی

در ۲۰ سالگی پر از رویا هستیم. فکر می‌کنیم می‌توانیم همه چیز را هم‌زمان در مشت داشته باشیم. اما الان وقت آن است که متوجه بشویم زندگی پر از معامله است. خیلی وقت‌ها برای این‌که چیزی به‌دست بیاوری باید از چیزی دیگر صرف‌نظر کنی. پس باید یاد بگیری تمرکز کنی. چندتا هدف که واقعاً برایت مهم‌اند انتخاب کن و با تمام وجود روی آن‌ها تمرکز کن.

از ریسک نترس! هنوز هم تو 30سالگی می‌توانی تغییر کن

وقتی ۳۰ساله می‌شوی اطرافیان از تو توقع دارند که مسیر زندگی‌ات مشخص شده باشد و تو فکر می‌کنی برای ریسک کردن و تغییر مسیر زندگی‌ات خیلی دیر شده. برای همین در مسیری که می‌دانی درست نیست می‌مانی و روز‌ها را می‌گذرانی. اما خبر بد این که قرار است یک‌ روز صبح در ۴۰سالگی، با بحران میان‌سالی بیدار شوی و خودت را وسط ماجرایی ببینی که در ۱۰ سال گذشته می‌دانستی قرار نیست به نتیجه برسد؛ و حسرت کار‌هایی را بخوری که انجام ندادی.

باید به رشدکردن ادامه بدهی تا درگیر افسردگی 30 سالگی نشوی

باید در ۳۰سالگی برای توسعه‌ی فردی خودتان وقت باز کنید. می‌توانید ادامه تحصیل بدهید، دوره‌های مورد علاقه‌تان را بگذرانید، یک هنر یا زبان جدید یاد بگیرید. یا از همه مهم‌تر برای حل گره‌های روحی‌تان اقدام کنید و برای آرامش درونی‌تان تلاش کنید.

باور کن هیچ‌کس هنوز نمی‌داند که دقیقا قرار است چه بشود

تا وقتی که زنده‌اید نمی‌توانید ۵سال آینده‌تان را دقیق پیش‌بینی کنید. هرچقدر ذهنتان را درگیر کنید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید، آخرش همانی که فکر می‌کنید نمی‌شود. پس دست از کنترل بردارید و سعی‌کنید آروم باشید و با زمان پیش بروید. خیلی از مشکلاتی که در ذهنتان است، فقط در ذهن شماست و هرگز اتفاق نمی‌افتد و بسیاری از مشکلاتی که امروز برایتان خیلی سنگین است، چند سال دیگر اصلاً اهمیتی ندارد.

روی خانواده‌ات سرمایه‌گذاری کن ارزشش را دارد

شاید در این سن تازه می‌بینیم که پدر و مادر ماهم پیر می‌شوند و به خودمان می‌آییم که قدر لحظاتی که می‌توانیم با آن‌ها بگذرانیم را بدانیم. هم‌چنین درمورد خواهر‌ها و برادرها، در این سن می‌توانیم از مشکلات قدیمی و لجبازی‌هایی که با آن‌ها داشتیم عبور کنیم و یک رابطه‌ی صمیمانه را بازسازی کنیم
در مورد تشکیل خانواده خودمان هم دهه‌ی سی‌سالگی دهه‌ی مهمی است. در این دهه خیلی‌ها تشکیل خانواده می‌دهند یا بچه دار می‌شوند.

منبع:

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟