نه نشنویم

نه نشنویم


شاید یکی از سخت‌ترین کارها درخواست کردن کمک یا چیزی از فرد دیگر باشد چون با گفتن نه می‌تواند غرور و شخصیت ما را زیر سوال ببرد و ما را شرمنده بسازد. یادگیری نحوه‌ی درخواست کمک و پذیرش آن شاید یکی از بزرگترین مهارت‌هایی باشد که می‌توانید در آن خود را پرورش دهید تا زمان درخواست کمک نه نشنویم. در این مطلب قصد دارم 4 نکته و روش به شما یا دهم که هنگام درخواست از دیگران نه نشنویم.

4 نکته برای درست درخواست کردن تا نه نشنویم

1. مختصر و مشخص باشد

درخواست خود را تا حد ممکن واضح و روشن بیان کنید. نیازی به توضیح بیش از حد نیست. به سادگی توصیف کنید چه کاری باید انجام دهم و شما چگونه می‌توانید در آن به من کمک کنید، چون مهم است آن شخص بداند چگونه می‌تواند کمک کند.

2. عذر خواهی نکنیم تا نه نشنویم

همه‌ی ما بعضی اوقات به کمک احتیاج داریم و هیچ موضوع شرمنده کننده‌ای نیست اما با عذر خواهی به نظر می‌رسد شما درخواست کار اشتباهی را داده‌اید.

3. آن را شخصی نکنید

از طریق ایمیل یا پیامک درخواست کمک نکنید. ارسال درخواست کتبی آسان‌تر است اما نه گفتن به آن را هم بسیار آسان می‌کند. سعی کنید رو در رو صحبت کنید یا تماس بگیرید مطالعات نشان می‌دهد که درخواست‌های حضوری 34 برابر موفقیت آمیزتر است!

روی متقابل بودن تاکید نکنید. گرچه ما فکر می‌کنیم که شیرین کردن معامله با وعده‌ی لطف بازگشتی، یک استراژی خوب است اما این نوع زبان باعث می‌شود درخواست شما معامله‌ای باشد. افراد دوست ندارند حس کنند که کمک و کار آن‌ها را به نوعی قیمت گذاری کرده‌اید. اگر قدردان واقعی باشید نیاز به معامله‌ کردن نیست.

4. پیگیر فرد کمک کننده باشید

فراتر از ابراز تشکر، پیگیر فرد کمک کننده باشید و نتایج کمک آن را با او به اشتراک بگذارید تا متوجه تاثیر سخاوتمندی خود باشد. واقعیت این است که افراد دوست دارند موثر باشند. وقت بگذارید و به افرادی که به شما کمک می‌کنند نشان دهید که حمایت آن‌ها نه تنها برای شما مهم است بلکه چگونه تاثیر بیشتری بر زندگی، کار یا جامعه می‌گذارد. این احساس مفید بودن در فرد، سبب می‌شود دفعات بعد راحت‌تر کمک کند.پ

منبع:

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟