لانگ دیستنس

لانگ دیستنس


لانگ دیستنس یا رابطه از راه (Long Distance Relationship)، گونه‌ای از روابط احساسی یا عاشقانه است که میان دو فرد که از نظر فیزیکی نسبت به هم دور هستند یا تمایلی به دیدار حضوری با هم ندارند پدید می‌آید. در این مقاله قصد دارم نکات مثبت و منفی این رابطه را بیان کنم که اگر قصد شروع این رابطه را دارید با آگاهی کامل وارد آن شوید.

مردم به دلایل گوناگونی به جای ارتباط حضوری به این نوع رابطه روی می‌آورند. این دلایل ارتباط تنگاتنگی با کم‌توانی فرد در برقراری روابط میان‌فردی دارد. کسانی که نمی‌توانند در زندگی روزمره با دیگران ارتباط عاطفی برقرار کنند و دیگران را از احساساتشان آگاه کنند بیش از دیگران به رابطه از راه دور گرایش دارند. ریشه‌ی این مسئله در بیش‌تر موارد اعتماد به نفس پایین در افراد است.

چرا لانگ دیستنس خوب است؟

یکی از نیازهای بنیادین انسان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. کسانی که بر هر دلیلی نمی‌توانند معشوقی را در کنارشان داشته باشند با کمک لانگ دیستنس می‌توانند نیاز به عشق و دلبستگی را تا اندازه‌ای برطرف کنند. روابط از راه دور را می‌توانیم تمرینی برای پدید آوردن روابط پایدار بدانیم. افراد می‌توانند به بیان آزادانه‌تر احساسات و افکارشان بپردازند. افراد می‌توانند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنند. بسیاری از روابطی که از راه دور آغاز می‌شوند با گذر زمان به صورت روابط نزدیک و حضوری در می‌آیند. برخی نیز بر این باوراند روابط از راه دور هزینه و زمان کم‌تری نیاز دارند.

چرا لانگ دیستنس شکست می‌خورد؟

در زبان پارسی دو ضرب المثل داریم که مخالف هم هستند: «دوری و دوستی» و «از دل برود هر آن‌که از دیده برفت». هر دو ضرب‌المثل را می‌توانیم درست بدانیم. لانگ دیستنس در آغاز بسیار خوب و شادی‌بخش است اما با گذر زمان می‌تواند به جدایی بیانجامد. ناخشنودی از کیفیت رابطه دلیل اصلی پایان دادن به بیش‌تر لانگ دیستنس‌ ها است. افراد نمی‌توانند از حضور معشوقشان در کنار خود بهره‌مند شوند پس با دیدن کسانی که روابط نزدیک و فیزیکی را تجربه می‌کنند احساس کمبود و کاستی می‌کنند. این احساس نیاز می‌تواند زمینه را برای پایان دادن به لانگ دیستنس فراهم کند.

جمع بندی

لانگ دیستنس همان اندازه که می‌تواند خوب باشد بد نیز هست. اما به طور خلاصه رابطه‌ی از راه دور برای یک دوره‌ی زمانی کوتاه خوب است و بهتر است با هدف تغییر شکل آن به رابطه‌ی نزدیک و چهره به چهره آغاز شود در غیر این صورت پایدار نخواهد ماند.

مقالات مرتبط:

https://ehsanasadifard.com/2022/01/26/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟