تعریف خیانت آنلاین

در این مطلب به تعریف خیانت آنلاین و رفتارهایی که نشانه خیانت آنلاین هست پرداخته‌ام.

خیانت شامل نقض اعتماد است و ممکن است به تعهدی که شرکای عاشقانه نسبت به یکدیگر داده اند آسیب برساند. خیانت یک مسئله جدی رابطه است، زیرا نه تنها منعکس کننده بی‌ثباتی در رابطه است، بلکه ممکن است پیامدهای منفی شدیدی برای هر دو نفر داشته باشد. یکی از مسائلی که هنگام بحث در مورد خیانت و خیانت اینترنتی با آن مواجه می‌شوید این است که تنوع زیادی در معنای خیانت وجود دارد.  علاوه بر این، تفاوت‌هایی در نحوه نگرش زوج‌ها به خیانت، حل آن (در صورت تمایل) و بهبودی از آن وجود دارد.

تعریف خیانت مبهم است و ممکن است از زوجی به زوج دیگر و حتی در هر نفر از زوجین متفاوت باشد. برای مثال برای بعضی از افراد شامل رقصیدن با فردی غیر از شریک زندگی و قرار ملاقات با فردی غیر از شریک زندگی است و برای بعضی فقط رفتار جنسی است. توجه به این نکته مهم است که درک یک فرد از خیانت ممکن است طور چشمگیری با دیگری متفاوت باشد.

تعریف خیانت آنلاین

تعریف خیانت در دامنه آنلاین می تواند چالش برانگیزتر و سخت‌تر از تعریف در خارج از دنیای مجازی باشد برای همین به تعریف دو گروه از محققان در این موضوع پرداخته‌ام.

در بحث خیانت آنلاین، کوپر و گریفین شلی (2002) خاطرنشان کردند که شامل تمیلات جنسی  برای اهداف تفریحی، سرگرمی، کاوش، پشتیبانی، کسب تجربه و تلاش برای دستیابی شریک جنسی یا شریک عاشقانه می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در آن شرکت‌کنندگان 15 رفتار را رتبه‌بندی کردند، به سه دسته خیانت دست یافت: خیانت جنسی، خیانت عاطفی و استفاده از پورنوگرافی .

همچنین در مطالعه دیگری که توسط Henline، Lamke و Howard (2007) انجام شد، محققان چهار فعالیت را یافتند که باعث خیانت به شریک زندگی می‌شود: رابطه جنسی آنلاین، درگیری عاطفی با شخصی آنلاین، قرار آنلاین و سایر تعاملات جنسی آنلاین

نتیجه

خیانت آنلاین می‌تواند برای یک رابطه مضر باشد و به اعتماد فرد به شریک زندگی خود آسیب برساند. با این حال، آنچه که این خیانت را تعریف کند چندان واضح نیست. به این ترتیب، در صورتی که در مورد رفتارهای آنلاین طرف مقابل‌تان نگرانی دارید، مهم است که با شریک زندگی خود گفتگوی باز و صادقانه داشته باشید.  شاید آنچه را که یکی از طرفین جایز می‌داند برای دیگری خارج از حد باشد.  نداشتن مرزهای روشن در این موضوع می‌تواند سبب از بین رفتن رابطه شود.

منابع:


  • کوپر، ا.، و گریفین-شلی، ای. (2002). معرفی. اینترنت: انقلاب جنسی بعدی در A. Cooper (ویرایش)، S*x and the Internet: A Guidebook for Clinicians (ص 5-29). نیویورک، نیویورک: برونر-روتلج.
  • Henline، BH، Lamke، LK، & Howard، MD (2007). بررسی تصورات خیانت آنلاین روابط شخصی، 14 ، 113-128.
  • هرتلین، کی، و پیرسی، اف (2012). ملزومات درمان خیانت اینترنتی مجله زناشویی و خانواده درمانی، 38 (s1)، 257-270.
  • شارپ، دی، والترز، ای اس، و گورن، ام جی (2013). تأثیر تجربه خیانت بر نگرش نسبت به خیانت جنسیت و فرهنگ: فصلنامه بین رشته ای، 17 (4)، 643-658. doi:10.1007/s12119-013-9169-2
  • ویتی، ام تی (2003). فشار دادن دکمه های اشتباه: نگرش مردان و زنان نسبت به خیانت آنلاین و آفلاین. روانشناسی و رفتار سایبری، 6 ، 569-579. doi:10.1089/109493103322725342
  • https://www.psychologytoday.com/intl
  • ویلسون، کی، متینگلی، کارشناسی، کلارک، EM، ویدلر، دی جی، و بکت، AW (2011). منطقه خاکستری: بررسی نگرش ها نسبت به خیانت و توسعه مقیاس درک خیانت در قرار ملاقات. مجله روانشناسی اجتماعی، 151 (1)، 63-86.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟