بعد از خیانت

بعد از خیانت


اگر خیانت دیده باشید و شریک زندگیتان شما را فریب داده باشد می‌دانید که چه حس دردناک و زجرآوری است آن لحظه که اعتمادتان می‌شکند احساسات شما نابود می‌شود و مات مبهوت می‌مانید و نمی‌دانید باید چه کاری را انجام دهید چی خوب هست چی بد؟ چند نکته پیشنهادی دارم که بعد از خیانت چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی درست است.

چند نکته پیشنهادی برای بعد از خیانت دیدن

اولین اشتباه بعد از خیانت

شاید اولین کاری که به ذهنتان می‌رسد در این موقعیت انجام دهید این است که تماس بگیرید به دوستی، آشنایی و ماجرا را تعریف کنید و از آن فرد کمک بخواید ولی این کا درستی نیست به سه دلیل:

  • این اتفاق جر خصوصی‌ترین مسائل زندگی شما است قرار نیست همه خبر دار شوند.
  •  شاید آن فردی که سراغش رفتید اطلاعات و توانایی حل این مسئله را نداشته باشد و یا ممکن است مشکلی با شما و طرف مقابلتان داشته باشد و با راهنمایی نادرست همه چی را خراب کند و آسیب جدی‌تری را وارد کند.
  •  شاید شما در آن لحظه با توجه به اطلاعات ناقصی که داشتید، برداشت کرده‌اید که به شما خیانت شده است و بعدا متوجه سو تفاهم خود شوید. یا اصلا تصمیم بگیرید بعد از خیانت طرف مقابلتان را ببخشید اما شما با این حرف‌ها ذهن نفر سوم  را به  همسرتان خراب کرده‌اید و این ذهنیت دیگر درست نمی‌شود و می‌تواند نوع دیدگاه آن شخص روی شما تاثیر بگذارد و دیگر نتوانید رابطه خود را دست کنید.

شما در این شرایط به یک پشتیبان درست حسابی نیاز دارید به کسی که علم و توانایی این موضوع را داشته باشد و بتوانید به آن فرد اعتماد کنید که قطعا این فرد یک روانشناس است تا بهترین کمک را به شما کند.

در عصبانیت هیچ تصمیم بزرگ و مهمی نگیرید

سریع نگید فردا بریم طلاق بگیریم، من دیگر نمی‌توانم اینجا کار کنم، در این شهر دیگر نمی‌توانم زندگی کنم و… این‌ها تصمیمات احساسی هستند صبر کنید عصبانیت شما کاهش پیدا کند و به دور از احساسات تصمیمات منطقی و درستی را بگیرید که بعدا از تصمیم خود پشیمان نشوید و پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید.

آگاهی از سلامت جنسی

بعد از خیانت تست‌ها و آزمایشات کامل سلامتی جنسی را هر دو طرف انجام دهید چون ممکن قبل از فهمیدن شما رابطه جنسی برقرار کرده باشد و شما را مبتلا کرده باشد یا حتی بعد از بخشیدن شما همچنان به رابطه‌های دیگر ادامه دهد یا به شما بگوید که رابطه جنسی برقرار نکردم اما به هیچ عنوان این حرف را قبول نکنید چون نباید در مورد سلامتی خود هیچ ریسکی کنید و اگر تصمیم به بخشش هم داشتید تا ۶ ماه یک سال بعد از خیانت رابطه‌های محافظت شده داشته باشید.

به خیانتکارها هیچ موقع اعتماد نکنید

معمولا این افراد دروغگوهای حرفه‌ای هم هستند و با دروغ‌ها و حرف‌های خود شما را قانع می‌کنند که دیگر خیانت نمی‌کنند. در این شرایط توصیه من این است که به حس خود بیشتر اعتماد کنید و اگر حس می‌کنید که همچنان خیانت می‌کند حرف‌های آن را قبول نکنید

انتقام به وسیله فرزندان

آخر اگر شما فرزندی دارید همسرتان را جلوی فرزندان خود خراب نکنید و به این شکل از آن فرد انتقام نگیرید چون بیشترین اثر منفی را بر روی فرزندان شما خواهد گذاشت.

در مورد بخشیدن و نبخشیدن فردی که خیانت کرده است هم ویدیوی ساختم که این ویدیو هم به شما می‌تواند کمک کند.

منبع:

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟