زندگی مجردی یا متاهلی

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که فراتر از سن ازدواج، مجرد ماندن را انتخاب کرده‌اند بسیار افزایش یافته است. برخلاف گذشته، اکنون زنان فرصت‌های شغلی دارند که آن‌ها را قادر می‌سازد زندگی خود را تأمین کنند. زنان و مردان در حال حاضر بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند که بزرگسالی خود را به جای تشکیل خانواده، به ساختن مشاغل خود اختصاص دهند. اما چه جنبه‌هایی از زندگی باعث می‌شود که فرد تصمیم می‌گیرد مجرد بماند؟ کدام بهتر است زندگی مجردی یا متاهلی؟

فواید زندگی متاهلی

ازدواج قطعا تعدادی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند که بزرگسالانی که تنها مانده‌اند مجبورند از راه های دیگر آن‌ها را برآورده کنند. ازدواج، رفاقت را فراهم می‌کند. بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی به گونه‌ای است که برای مشارکت در آن نیاز به داشتن زوج است. افراد مجرد باید برای شرکت در این کارها دنبال کسی بگردند، اما زوج‌های متاهل از قبل شریک زندگی خود را برای این مراسم دارند.

افراد متاهل همسر خود را به عنوان کسی که به او کمک و گفتگو می‌کند در اختیار دارند در مقابل، افراد مجرد مجبورند تلاش بیشتری کنند که کسی را پیدا کنند با او هم صحبت شود و به او کمک کند.

همچنین  ازدواج، دسترسی آسان به صمیمیت جنسی را فراهم می‌کند. اگرچه دفعات رابطه جنسی یک زن و شوهر در طول سال‌های ازدواج کاهش می‌یابد، اما باز هم معمولا رابطه جنسی بیشتری نسبت به افراد مجرد دارند.

ازدواج هم حمایت اجتماعی و هم دسترسی جنسی را فراهم می‌کند و افراد مجرد برای برآوردن این نیازها باید راه‌های دیگری را دنبال کنند.

در چه حالتی مجردی بهتر است؟

پارک و همکارانش بروی 4000 فرد مجرد و مطلقه، عوامل ترجیح دادن زندگی مجردی را بررسی کردن

تحقیقات حاکی از آن بود که افراد مجرد به شرط داشتن یک شبکه قوی از دوستان برای تامین حمایت اجتماعی، از وضعیت مجردی خود راضی هستند. رضایت جنسی، کیفیت زندگی مجردی و تمایل به ازدواج را به بهترین وجه پیش بینی می‌کند. به عبارت دیگر، مجردانی که احساس نیازهای جنسی خود را برآورده می‌کنند معمولا مجرد ماندن را ترجیح می‌دهند و کسانی که رضایت جنسی ندارند ترجیح می‌دهند ازدواج کنند، حتی زمانی که روابط آن‌ها با دوستان و اعضای خانواده قوی بود.

 

سوالات متداول

بهترین قسمت زندگی مجردی چیست؟

مجرد بودن باعث می‌شود که شما زمان بیشتری برای خود و برنامه‌های خود داشته باشید همچنین بار مسئولیت کمتری بر دوش شما است این موارد باعث می‌شود که زمان بیشتری برای شناخت خود و پیشرفت خود بذارید و اوقات فراغت بیشتری هم داشته باشید.

آیا مجرد بودن برای همیشه خوب است؟

داشتن شبکه‌های قوی دوستانه و برآورده شدن نیازهای جنسی از بروز مشکلات جدی در زندگی مجردی جلوگیری می‌کند البته باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که دلیل انتخاب این سبک زندگی بر اساس ترس، احساس ناامنی و فرار از رابطه با توجه به سبک دلبستگی شما نباشد.

نکات منفی زندگی مجردی چیست؟

  • افراد مجرد اغلب احساس تنهایی می‌کنند.
  • اگر  این افراد علاقه به داشتن فرزند داشته باشند همیشه جای خالی آن را احساس می‌کنند.
  • فشار جامعه روی این افراد زیاد است.
  • این افراد در جامعه ممکن است منزوی شوند.
  • فقدان کسی که احساسات، افکار و حتی اتفاقات زندگی روزمره را با آن به اشتراک بذارند.
  • در تامین نیازهای جنسی این افراد دچار مشکل می‌شوند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟