نمی خواهم کار کنم

نمی خواهم کار کنم


وقتی هر روز صبح آماده می‌شوید، زیر لب تکرار می‌کنید ” نمی خواهم کار کنم “.

هر شب با این فکر که “من نمی‌خوام فردا سر کارم برم” می‌خوابید؟

اما با درک و دانستن این موضوع که دیگر نمی‌خواهید کار کنید، چاره‌ای ندارید چون به پولش احتیاج دارید.

مطمئناً، همه روزهایی دارند که نمی‌خواهند بیدار شوند، نمی‌خواهند با روز روبرو شوند و نمی‌خواهند به محل کار خود بروند را تجربه کرده‌اند.

اگر مدت زیادی هست که چنین احساسی دارید، احتمالاً  دچار بحران زندگی کاری هستید، باید مسئله اصلی را بفهمید تا بتوانید آن را اساسی حل کنید و نه فقط علائم آن را حذف کنید.

دلایل اینکه نمی خواهم کار کنم:

اگر چیزی را دوست ندارید ، راهی برای بهبود آن وجود دارد ، حتی فقط کمی

به طور کلی، وقتی نمی‌خواهید به محل کار خود بروید، دلایل اصلی آن در چند گروه نهفته است: کار، خانه، سلامتی و انتظارات. هر یک از این عوامل می‌تواند در ایجاد احساس اینکه شما دیگر نمی‌خواهید کار کنید تأثیرگذار باشد.

شما بخاطر محیط کار، نمی‌خواهید سر کار بروید.

 ممکن است افراد و همکاران سمی در محل کار شما باشند. ممکن است از رفت و آمد در ترافیک متنفر باشید یا شاید زندگی کارمندی برای شما مناسب نباشد.

در سال اخیر، تقریبا همه ما تجربه کار در خانه یا دور کاری را داشته‌ایم. در گزارشی از Global Workplace Analytics ، 77٪ از کارکنان شرکت کننده در نظرسنجی از اینکه امکان کار از خانه را داشته باشند، دوست دارند و می‌خواهند پس از پایان همه‌گیری کرونا، به کار در خانه ادامه دهند.

اما اگر شما مثل 23٪ از افرادی هستید که نمی‌خواهید از خانه به کار خود ادامه دهید، ممکن است با تمام شدن این محدودیت‌ها رضایت شغلی شما دوباره بهبود یابد،

شما نمی خواهید سر کار بروید چون زندگی در خانه برای شما سخت است.

این یک واقعیت شناخته شده در منابع انسانی است که زندگی شخصی کارمندان می‌تواند بر عملکرد شغلی و رضایت شغلی تأثیر بگذارد. اگر استرس ناشی از زندگی شخصی شما تمرکز و لذت بردن از کار را دشوار می‌کند، گزینه‌هایی پیش رو دارید که می‌توانید با آن‌ها شرایط را بهتر کنید.در این‌جا چند کاری که با انجام آن‌ها می‌توانید زندگی شخصی خود را از کارتان دور کنید اشاره کردم:

شما نمی خواهید کار کنید چون دچار آسیب در سلامتی خود شده‌اید.

وقتی انرژی و توان ندارید، به طور کلی انگیزه شما شما هم کم می‌شود. سلامتی شما برای عملکرد در شغل و لذت بردن از آن حیاتی است. اینکه به اندازه کافی بخوابید، تغذیه سالم و ورزش منظم انجام دهید نکات بسیار مهمی برای سلامتی شما هستند. اگر فکر می‌کنید نوع کاری که انجام ‌می‌دهید سبب کمبود انرژی همیشگی در شما شده است این موضوع برای سلامتی شما خطرناک است در صورت امکان شغل خود را عوض کنید.

فرهنگ و باورهای غلط در مورد کار باعث می شوند که شما بگویید: “من نمی خواهم کار کنم.”

باورهای غلط این انتظار را به شما می‌دهند که کار سخت و  عذاب آور است پس از تمایل شما به کار کردن کم می‌کند.

کار سخت به معنای رنج نیست. اگر شما کار را دوست داشت داشته باشید و انگیزه‌های کافی هم داشته باشید قطعا کار هم برای شما می‌تواند لذت بخش باشد.

در آخر، شاید بگویید در این شرایط اقتصادی، من خوش شانسم که شغلی دارم، حتی اگر از کارم متنفر باشم. اما خود همین کرونا موقعیتی را بوجود آورده و باعث رونق کارهای آنلاین شده که این مزیت را دارد که شما از خانه کار کنید و هزینه‌های رفت و آمد شما کم شده زمان کم‌تری در مسیر هسیتد، زمان بیشتری را با خانواده می‌گذرانید و یا از شهرها و کشورهای دیگر می‌توانید پروژه کاری بگیرد.

منبع:

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟